Geplaatst op 5 januari 2024

Marketing & communicatie specialist

Door: Marketing team
Marketing & communicatie specialist

Ben jij als marketing & communicatie specialist gedreven om je bijdrage te leveren aan de snelle groei van HIP? Weet jij jouw marketingexpertise om te zetten in spraakmakende campagnes die de (potentiële) doelgroep effectief bereikt? Haal je er voldoening uit wanneer het lukt om met minimale middelen maximaal resultaat te bereiken? Functioneer je het beste als zelfstandig marketing & communicatie professional binnen een gedreven organisatie die doorlopend in ontwikkeling is? Weet je collega’s te overtuigen van slimme oplossingen en weet je hun doelen te vertalen in een aanpak of campagne? Dan gaan we graag met je in gesprek over onze gezamenlijke ambities.

Wat ga je doen?

Als marketing & communicatie specialist ben je je continue aan het schakelen. Schakelen tussen strategie, het analyseren van campagnes, het schrijven van relevante content (blogs, nieuwsbrieven, persberichten) en het ontwikkelen van marketingmaterialen. En schakelen met alle commerciële stakeholders van de Scholen en de Huiswerkinstituten en andere samenwerkingspartners. Je vertaalt het beleid en de doelstellingen van HIP naar marcom KPI’s, monitort alle marcom processen en campagnes en analyseert de resultaten. Je bewaakt de marcom budgetten en zorgt ervoor dat deze optimaal worden verdeeld over de diverse on- en offline kanalen. Je stemt de marketinginspanningen af op de commerciële doelen om zo te voldoen in het genereren van leads of het realiseren van sales. Daarbij verzorg je zelf ook de productie van marketingmaterialen (flyers, brochures, relatiegeschenken etc) en ben je het aanspreekpunt en de samenwerkingspartner op het gebied van marketing & communicatie binnen HIP.

Waar je komt te werken:

Bij HIP Huiswerkbegeleiding en Particulier onderwijs werken bevlogen medewerkers, docenten en huiswerkbegeleiders op 4 Scholen en 18 huiswerkinstituten door het land. Je komt te werken op de campus in Laren, waar naast het huiswerkinstituut ook een basisschool en middelbaar onderwijs gevestigd zijn. Daarnaast bezoek je de locaties in het land, zodat je ook daar zichtbaar bent en weet wat er speelt.

Wat wij jou bieden:

HIP biedt goede arbeidsvoorwaarden en een informele, collegiale sfeer. Je krijgt de ruimte om je talenten te benutten en verder te ontwikkelen.

  • Een contract voor 12 maanden met een reële mogelijkheid tot een aanstelling voor langere
    termijn
  • Een salaris tussen € 3.500,- en € 4.000, – per maand o.b.v. 40 uur per week, afhankelijk van je
    kennis en ervaring. De vacature is voor 32 uur per week.
  • Een pensioenregeling
  • 25 vakantiedagen en 8% vakantiegeld
Wie ben jij?

Je voelt je thuis in een ambitieuze maar persoonlijke werkomgeving en bent 32 uur per week
beschikbaar.

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau met een relevante opleiding (marketing, communicatie)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in allround B2C marketingfunctie
  • In staat om strategie om te zetten in effectieve marktbewerking
  • Kennis en ervaring met digitale marketing (online marketing, contentmarketing, Social media
    en e-mailmarketing)
  • In staat om data te interpreteren
  • Kennis en affiniteit met de onderwijsbranche is een pré
  • Op de hoogte van emailmarketing en in staat om nieuwsbriefbestanden te laten groeien
  • Creatief en hands on: bijvoorbeeld zelf in staat om korte reels te maken
  • Nederlands: uitstekend in woord en geschrift
  • Digitale vaardigheden: Microsoft 365, CMS, Mailchimp, Meta advertentiebeheer
  • Flexibel, communicatief, analytisch en in staat te overtuigen
Meer informatie of solliciteren?

Neem contact op of stuur je sollicitatie met cv naar Dewi de Wolf, directeur bedrijfsvoering, via werken@hip.nl. Of bel naar 030-3036608. We hopen snel van je te horen!

Wil je dit bericht delen?
Klik op één van deze kanalen
Informatie aanvragen
030 303 66 08
Open chat
Stel hier je vraag